Gezond met Apitherapie

Tijdens deze inspirerende apitherapie workshop gaan we in op de vraag wat apitherapie is, hoe deze stroming binnen de complementaire en alternatieve geneeswijzen is ontstaan, hoe het werkt en waarvoor het allemaal kan worden ingezet. Daarnaast zal kort in worden gegaan op de geneeskracht van de verschillende bijenproducten: honing, propolis, koninginnegelei, darrenbroed, bijenpollen, bijenbrood, bijenwas, bijengif, bijenkastlucht en hele bijen.

Natuurlijk gaan we ook praktisch aan de slag met de bijenproducten en maken we deze dag zelf een aantal geneeskrachtige apitherapeutische producten. Je gaat dan ook naar huis met een kleine apotheek van apitherapeutische producten voor dagelijkse ongemakken, zoals een bijengifzalf tegen kneuzingen en blauwe plekken, een siroop tegen verkoudheid en hoest en een elixer die vermoeidheid tegen gaat. Het bijbehorende lesmateriaal bevat verder diverse andere recepten met bijenproducten die je kunt inzetten bij andere dagelijkse klachten en ongemakken. Bij ieder recept wordt uitvoerig uitgelegd hoe en waarom een bepaald middel werkt.

Datum
zondag 8 oktober 2017

Tijdsduur
10.30 – 16.00 uur.

Kosten
De kosten voor deze inspirerende apitherapie workshop bedragen 99 euro per persoon.
Deze workshop vormt onderdeel van de apitherapie opleiding of workshopreeks 2016-2017.
Kijk ook op de pagina apitherapie opleiding/ workshopreeks voor een overzicht van alle workshopdagen!

Verzorging
De workshopdagen zijn op basis van all inclusive. Dit houdt in dat er koffie/ thee met iets lekkers, water, fruit en een lunch (bestaande uit een maaltijdsoep of salade (wil je iets anders eten, dan dien je dit zelf mee te nemen) zal zijn. De lessen zullen worden ondersteund door middel van lesstof. Iedereen ontvangt daarom in de week voorafgaand aan de lesdag een uitgebreid digitaal naslagwerk over het desbetreffende onderwerp. Daarnaast worden er iedere lesdag apitherapeutische producten gemaakt die je natuurlijk mee naar huis mag nemen en thuis kunt uitproberen! Je ervaringen hiermee horen we natuurlijk graag.

Locatie
Deze apitherapie-workshop wordt gegeven in Edelstenenwinkel Karbonkel. Het adres is:

Edelstenenwinkel Karbonkel
Steynlaan 28
3701 EG Zeist

Kijk voor meer informatie over de leslocatie op de website van Karbonkel.

Aanmelden of vragen?
Aanmelden kan via onderstaand online aanmeldformulier. Lees voor aanmelding de Algemene Voorwaarden. Na aanmelding ontvang je van ons binnen twee werkdagen een bevestiging en factuur.  Heb je geen bevestiging ontvangen, kijk dan in je spambox. Helaas verdwijnen e-mails hier soms in. Natuurlijk kun je ons ook mailen.

Er kunnen per jaar maximaal 14 mensen deelnemen aan de opleiding dus schrijf je snel in! Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

(2018)
MENU