Gezond met Apitherapie

Tijdens deze inspirerende apitherapie workshop gaan we in op de vraag wat apitherapie is, hoe deze stroming binnen de complementaire en alternatieve geneeswijzen is ontstaan, hoe het werkt en waarvoor het allemaal kan worden ingezet. Daarnaast zal kort in worden gegaan op de geneeskracht van de verschillende bijenproducten: honing, propolis, koninginnegelei, darrenbroed, bijenpollen, bijenbrood, bijenwas, bijengif, bijenkastlucht en hele bijen.

Natuurlijk gaan we ook praktisch aan de slag met de bijenproducten en maken we deze dag zelf een aantal geneeskrachtige apitherapeutische producten. Je leert dan ook een apotheek van apitherapeutische producten voor dagelijkse ongemakken aan te leggen, zoals een bijengifzalf tegen kneuzingen en blauwe plekken, een siroop tegen verkoudheid en hoest en een elixer die vermoeidheid tegen gaat. Het bijbehorende lesmateriaal bevat verder diverse andere recepten met bijenproducten die je kunt inzetten bij andere dagelijkse klachten en ongemakken. Bij ieder recept wordt uitvoerig uitgelegd hoe en waarom een bepaald middel werkt.

Data van het apitherapie evenement

dinsdag 19 januari en dinsdag 26 januari

Tijdsduur

19.30 – 21.30 uur

Kosten

De kosten voor deze inspirerende apitherapie workshop bedragen 99 euro per persoon.
Deze workshop vormt onderdeel van de apitherapie basisopleiding. .
Kijk ook op de pagina apitherapie opleiding/ workshopreeks voor een overzicht van alle workshopdagen!

Concept

Je kunt het evenement volledig vanuit huis volgen. Wij maken gebruik van verschillende lesmethoden om er voor te zorgen dat je met alle facetten en (behandel)mogelijkheden van het inzetten van bijenproducten ter ondersteuning van de gezondheid kennis kunt maken. Wij maken gebruik van online lesmateriaal in tekst en beeld en verschillende verwerkingsopdrachten. Daarnaast zullen wij online presentaties, vragen- en discussieuren organiseren. Deze zullen in de avonduren plaatsvinden. Tevens ontvang je een lespakket per post waarmee je zelf aan de slag kunt gaan om bijenproducten met al je zintuigen beter te leren kennen en samengestelde apitherapeutische producten te ontwikkelen.

Locatie

Deze apitherapie-workshop wordt online gegeven en kan dan ook vanuit eigen huis of locatie naar keuze worden gevolgd.

Aanmelden of vragen?

Aanmelden kan via onderstaand online aanmeldformulier. Lees voor aanmelding de Algemene Voorwaarden. Na aanmelding ontvang je van ons binnen twee werkdagen een bevestiging en factuur. Heb je geen bevestiging ontvangen, kijk dan in je spambox. Helaas verdwijnen e-mails hier soms in. Natuurlijk kun je ons ook mailen.

Er kunnen per jaar maximaal 15 mensen deelnemen aan de opleiding dus schrijf je snel in! Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Kenniscentrum Apitherapie Bee Healthy (2021)
MENU