Gezond met Apitherapie

Tijdens deze inspirerende apitherapie workshop gaan we in op de vraag wat apitherapie is, hoe deze stroming binnen de complementaire en alternatieve geneeswijzen is ontstaan, hoe het werkt en waarvoor het allemaal kan worden ingezet. Daarnaast zal kort in worden gegaan op de geneeskracht van de verschillende bijenproducten: honing, propolis, koninginnegelei, darrenbroed, bijenpollen, bijenbrood, bijenwas, bijengif, bijenkastlucht en hele bijen.

Natuurlijk gaan we ook praktisch aan de slag met de bijenproducten en maken we deze dag zelf een aantal geneeskrachtige apitherapeutische producten. Je gaat dan ook naar huis met een kleine apotheek van apitherapeutische producten voor dagelijkse ongemakken, zoals een bijengifzalf tegen kneuzingen en blauwe plekken, een siroop tegen verkoudheid en hoest en een elixer die vermoeidheid tegen gaat. Het bijbehorende lesmateriaal bevat verder diverse andere recepten met bijenproducten die je kunt inzetten bij andere dagelijkse klachten en ongemakken. Bij ieder recept wordt uitvoerig uitgelegd hoe en waarom een bepaald middel werkt.

Datum
zondag 3 november 2019
of
maandag 4 november 2019

Tijdsduur
zondag van 10.00 – 16.00 uur
of
maandag van 11.00 – 17.00 uur

Kosten
De kosten voor deze inspirerende apitherapie workshop bedragen 109 euro per persoon.
Deze workshop vormt onderdeel van de apitherapie opleiding of workshopreeks .
Kijk ook op de pagina apitherapie opleiding/ workshopreeks voor een overzicht van alle workshopdagen!

Verzorging
De workshopdagen zijn inclusief koffie/ thee met iets lekkers, water en fruit. Een lunchpakket dient zelf te worden meegenomen. De lessen zullen worden ondersteund door middel van lesstof. Iedereen ontvangt daarom in de week voorafgaand aan de lesdag een uitgebreid digitaal naslagwerk over het desbetreffende onderwerp. Daarnaast worden er iedere lesdag apitherapeutische producten gemaakt die je natuurlijk mee naar huis mag nemen en thuis kunt uitproberen! Je ervaringen hiermee horen we natuurlijk graag.

Locatie
Deze apitherapie-workshop wordt gegeven op de leslocaties van de Nederlandse Bijenhouders Vereniging.

Zondag:
Cursusruimte NBV in het Bijenhuis
Grintweg 273
6704 AP Wageningen

Maandag:
Cursusruimte Imkervereniging Horst en omstreken in het Zoemhukske
Kasteellaan 3
5961 BW Horst

Aanmelden of vragen?
Aanmelden kan via onderstaand online aanmeldformulier. Lees voor aanmelding de Algemene Voorwaarden. Na aanmelding ontvang je van ons binnen twee werkdagen een bevestiging en factuur.  Heb je geen bevestiging ontvangen, kijk dan in je spambox. Helaas verdwijnen e-mails hier soms in. Natuurlijk kun je ons ook mailen.

Er kunnen per jaar maximaal 14 mensen deelnemen aan de opleiding dus schrijf je snel in! Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

(2019)
MENU